cross2

לא רק באירופה, גל החום חוגג גם בישראל בחודשי הקיץ כאשר הטמפרטורות יכולות להגיעה ל-35 מעלות. הטמפרטורות והלחות גוברות בחודשי הקיץ, וכתוצאה גם המכוניות שלנו מתחממות. 


אנחנו סך הכל מנסים לא להיכוות מחגורת הבטיחות, ההגה או תיבת ההילוכים.

חברה בריטית שמעניקה שירותים אוטו-מוטוריים מצאה דרך להתמודד עם התופעה הלא נעימה הזאת. 

הפתרון לקיץ החם בישראל

איך למנוע התחממות חלל הרכב?

לא לחנות בשמש- אולי אחד הדברים הכי מובנים ובנאליים שאפשר לחשוב עליו. לנסות לחנות בצל-מתחת לעץ. זו דרך פשוטה למנוע מהאוטו להתחמם. 
כמו כן אם יש לנו חניה תת קרקעית כדאי בכל הזדמנות לנצל אותה ולא להשאיר את הרכב בחוץ.


שימוש במגן שמש- מרחיק את קרני השמש מפנים הרכב. במיוחד באזורי המגע כמו: הגה והילוכים. 
כיסוי מושבים- רוב קבינות המכוניות המודרניות שחורות, ולכן קשים לקירור. מושבי עור במיוחד יכולים להיות דביקים וחמים מאוד. 

כמו כן, עם הזמן בגלל חשיפה ממושכת לשמש יכולים להיווצר סדקים בו. לבחור ברכב עם מושבים בהירים מהתחילה או לקנות כיסוי בהיר ולהלבישו על המושב הקיים יכולים לתת פתרון. ניתן גם להניח מגבת על המושב.

לנגב משטחים חמים- בימים חמים ידיות פנימיות של הדלת, הגה, הילוכים, בלימת יד מתחממים לרמה שלא ניתן לגעת בהם. לנגב את המשטחים האלה עם סמרטוט לח מפחית את החום. 

לתחזק את המזגן- לתחזק את מערכת המיזוג הינו חיוני, כדי לקרר את החלל בצורה מהירה ואפקטיבית. כדאי לבדוק בספר הרכב כל כמה זמן יש לעשות טיפול, החלפה או בדיקה של רצועת אביזרים. 

איך ניתן לקרר חלל רכב שהתחמם?


לאוורר את פנים הרכב- יש לפתוח את כל החלונות בצד אחד של הרכב ובצד הנגדי להניף את הדלת קדימה אחורה. יש סיכוי שתראו קצת מוזרים בעת הפעולה אבל בחום הזה זה שווה את הסיכון. תחזרו על תנועת המניפה 3-4 פעמים כדי להוציא את האוויר החם.

להדליק את המזגן בצורה נכונה- מילת המפתח היא נכונה. יש לכוון את המזגן לטמפרטורה הקרה ביותר- עד כה די מובן מאליו- ולבחור באופציה של "אוורור חיצוני" (סמל של רכב עם חץ המכוון כלפי הרכב), מפני שבנקודת זמן הזה האוויר שבחוץ חם יותר מהאוויר בתוך הרכב. כמו כן, יש לפתוח את כל החלונות, למערכת המיזוג לוקח כמה דקות לפני שהוא נהיה אפקטיבי. 
להשתמש בוונטות התחתיות- חום עולה לכן, הגיוני לכוון את האוורור לאזור הרגליים כדי לאלץ את האוויר החם לצאת דרך החלונות הפתוחים. 

להשאיר חלונות פתוחים- מתחילת הנהיגה תשאירו את החלונות למטה למספר דקות כדי שכל האוויר החם ייצא- עד שיהיה אפשר להרגיש שהאוויר מהוונטה קר יותר מהאוויר שבחוץ. אך בזמן הפקקים תהליך זה לוקח יותר זמן בגלל מחסור בסירקולציית אוויר. 

לסגור חלונות ולבחור באופציה של "אוורור פנימי"- ברגע שהמזגן מוציא קור יש לסגור את כל החלונות ולהחליף למצב של "אוורור פנימי" (סמל של אוטו עם חץ מעגלי בתוכו). עכשיו אפשר לפתוח את שאר הוונטות (וונטות עליונות) ולכוון לפי רצוננו. 

לסיכום

הבאנו בפניך את הפתרון לקיץ החם  ,לך נשאר רק להתקרר בבית או במשרד . 

מה דעתכם על המאמר?
thumbs-up3 0
thumbs-down3 0
תגובות

    © 2020 יוקאר פארם בע”מ. כל הזכויות שמורות.