cross2

אילו תוספים וויטמינים יכולים לעזור לחיזוק המערכת החיסונית

Bernadett מנהלת מותג

וויטמינים יכולים לעזור לחיזוק המערכת החיסונית

למערכת החיסונית שלנו תפקיד חשוב בהגנה על הגוף מפני פלישת נגיפים ומחלות ואין ספק שבעלי מערכת חיסונית חזקה יכולים להתמודד טוב יותר עם וירוסים וחיידקים.
המערכת החיסונית מושפעת מגורמים שונים כמו סגנון חיים, תזונה, פעילות גופנית, תנאי סביבה, מחלות רקע, בהחלט ניתן לחזק את המערכת באמצעות תוספי תזונה על מנת שתפעל בצורה תקינה ותאפשר לנו לתפקד היטב.
לפני שבוחרים וויטמינים או תוספים חשוב לבצע בדיקת דם מקיפה על מנת להבין מהם החוסרים התזונתיים ורצוי לבצע את הבדיקה הזו אחת לשנה או אם מתעורר חשש לפגיעה במערכת החיסונית.
סימנים כמו עייפות מוגברת, כאבי בטן, ראש, צינון בתדירות גבוהה עשויים להוות סימני אזהרה שהמערכת לא מתפקדת בדרך האופטימאלית. על פי הבדיקות תוכלו לקבל המלצות בנוגע לחוסרים וכיצד להשלים אותם באמצעות התוספים.
במקביל, כדאי לשקול נטילת תוספי תזונה וויטמינים ומינרלים שנקשרים בחיזוק התגובה החיסונית. לפניכם הכרות קצרה עם מספר תוספים שיכולים לסייע במשימה:

כוח ה-D

ויטמין D ממלא תפקיד חשוב בשמירה על המערכת החיסונית ומחקרים שונים הצביעו על כך שרמה נמוכה של ויטמין D עשויה להעלות את הסיכוי לזיהומים, התקררות ושפעת ואף החמרה במצב של מחלות אוטואימוניות וכן דלדול עצם. אומנם החשיפה לשמש מייצרת בייצור ויטמין D, אבל רוב האנשים אינם מקבלים מנה מספקת של ויטמין D ממקור השמש וזקוקים להשלמה על אחת כמה וכמה מי שנמנעים מחשיפה לשמש בשל החשש המוצדק להשפעתה על העור ובריאות העין. ניתן לקבל ויטמין D גם באמצעות שמן דגים, אבל לרוב גם במקרה זה הכמות לא תהיה מספקת ולכן, ההמלצה היא לצרוך אותו בדרך נפרדת על פי המינון הכתוב על האריזה בהתאם לגיל/ משקל.

נפלאות הכורכומין

הכורכום מכיל חומר בשם כורכומין בעל תכונות נוגדות חמצון, אנטי דלקתיות ואנטי ויראליות, שיכולות להמריץ את המערכת החיסונית. כלומר, החומר יכול להאט או לעכב פגיעה ונזק לתאים. מחקרים שונים הצביעו על כך שכורכומין יכול לסייע בשיפור תגובת הנוגדנים וכך יכול גם לסייע במניעת או עיכוב מחלות זיהומיות. כאשר בוחרים תוסף כורכומין חשוב שהוא יכיל 3 נגזרות – כורכומין CUR, דה מטוקסי כורכומין DMC וביסמטוקסי כורכומין BDMC להשגת האפקט הטוב ביותר. 

סוד האבץ

מינרל חשוב ששותף להפעלת אנזימים רבים וחיוני לתפקודים ביולוגיים שונים וחשוב לחיזוק המערכת החיסונית. מחסור באבץ עשוי לפגוע ברגישות למחלות זיהומיות ואומנם ניתן לצרוך אותו בצורתו הטבעית בדמות בקר, הודו, חלב וקשיו, אבל רוב האנשים לא מגיעים לכמויות הצריכה הנחוצות וגם הספיגה דרך המזון היא לא תמיד הספיגה המיטבית. לכן מומלץ לצרוך מינרל אבץ דרך קפליות כתוסף זמינה לסיוע בשמירה על מערכת חיסונית חזקה יותר במיוחד בתקופת הצטננות או תקופה של זיהומים המאיימים על המערכת החיסונית. 

בודקים לפני שמחזקים

בבחירת ויטמינים ותוספי תזונה לחיזוק המערכת החיסונית חשוב מאוד לבחון של מי התוספים – האם מדובר בחברה מובילה בתחומה המייצרת מוצרים איכותיים, מה המינון המומלץ ואילו חומרים פעילים יש בקפליות, האם יש חומרי טעם וריח או חומרים משמרים ומהי האינטראקציה גם בין נטילת תרופות מרשם לויטמינים או בשילוב בין הויטמינים והמינרלים השונים. יש תוספים שלא מומלץ לצרוך מעבר לפרק זמן מסוים או במצבים רפואיים כלשהם ולכן, יש להיות ערים להתוויות המופיעות על אריזת הויטמינים לפני נטילתם ולהתייחס גם לזמן לקיחת הויטמינים (לפני, בזמן או אחרי אוכל). אל תסמכו על המערכת החיסונית שלכם שתתפקד טוב בזמן אמת – חזקו אותה ותנו לה את הצ'אנס לעשות זאת בדרך הטובה ביותר!

מה דעתכם על המאמר?
thumbs-up3 8
thumbs-down3 0
תגובות

    © 2020 יוקאר פארם בע”מ. כל הזכויות שמורות.